Township Ervaring - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Evelien Bakker - WaarBenJij.nu Township Ervaring - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Evelien Bakker - WaarBenJij.nu

Township Ervaring

Blijf op de hoogte en volg Evelien

29 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Vandaag zijn we naar de Townships geweest. Ongeveer 3km van Port Alfred af. Het was heel erg indrukwekkend. Het is mooi om te zien hoe blij ze zijn als we daar komen. Alle kinderen zwaaien naar je en lachen allemaal! Ze poseren zelfs voor de foto. De meeste mensen kennen de townships misschien van de golfplaten huizen, maar dat was hier al een stuk minder. Ze hebben gewone stenen huizen, niet heel groot en lang niet iedereen heeft dat. De stenden heeft verschillende projecten lopen daar in de township. Zo hebben ze Auto-simulators, daar kun je je rijbewijs halen en als je je rijbewijs hebt staat het goed op je "cv". Je hebt dan meer kans op werk. Ook hebben ze een computerroom voor de kinderen daar in de township, zodat ze daar hun huiswerk kunnen maken. Er is ook een project dat muziek & theater maakt. Ze hebben ook voor ons gezongen dat was erg mooi! Bij dat gebouw hebben ze ook een tuin. Allemaal kleine tuintjes voor de kinderen zodat ze hun eigen groenten kunnen maken. Dat kunnen ze weer verkopen of meenemen naar huis. Ook heb ik mijn werkplek gezien. Ik ga werken op een naschoolse opvang van half 2 to ongeveer 5 uur. Daar kunnen de kinderen computerles en engelse les krijgen maar ook gewoon leuke activiteiten. En die activiteiten ga ik met ze doen. Ik ben er al even binnen geweest en het is echt heel klein. Er staat een lange smalle tafel met 6 stoelen er om heen en er hangt wat aan de muur. Ze zijn wel aan het uitbreiden maar daar zijn ze nog mee bezig, dus daar kan je nog niet zien. De acitiviteiten zijn daarom ook buiten. Al met al kijk ik er erg naar uit om daar te gaan beginnen. Vanaf volgende week zal ik daar 3 middagen aan het werk zijn. Ik word elke keer opgehaald en weer terug gebracht door een busje.

Morgen hebben we een school-tour in de townships.
Daar ben ik erg benieuwd naar. Maar we gaan nu eerst naar een restaurant/bar gezellig wat drinken! Fijne avond en tot de volgende blog.


Liefs Evelien


PS: Ik zal proberen er foto's erbij te zetten. Dit gaat nog een beetje lastig dus het kan zijn dat jullie daar voor even terug moeten komen op mijn blog om die te kunnen zien.

  • 29 Juli 2014 - 18:46

    Marieke:

    Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. Klinkt heel erg leuk en ook echt wat voor jou
    Lief zusje geniet ervan en tot het volgende verhaal

    Xxx marieke♥

  • 29 Juli 2014 - 18:58

    Gerrit:

    Hoi Evelien,

    Weer een mooie ervaring. Heel veel succes met je eerste stage opdracht.

    Gerrit

  • 29 Juli 2014 - 19:04

    Hilly:

    wat maak je al veel mee, vorige week liep je nog in asssen, nu al in een township in sa geweest. veel plezier morgen.
    liefs
    mama

  • 29 Juli 2014 - 19:55

    Paulien:

    Goed bezig, Eefje! Veel succes met je stage! xxx

  • 29 Juli 2014 - 20:18

    Oma:

    Wat een belevenissen in korte tijd,fijn om dat allemaal te kunnen lezen, je doet het prima en enthousiast,ook over je stage werk,geweldig.

    Veel liefs oma.

  • 30 Juli 2014 - 11:35

    Angela Aardbei:

    Mooi om te lezen dat je je vermaakt !! :D

  • 30 Juli 2014 - 16:02

    Paps:

    Leuk verslag Eva. Je bent al aan het inburgeren geslagen!
    veel plezier. xxx paps

  • 30 Juli 2014 - 22:06

    Prins:

    Hey Evelien,

    Heb nu alles gelezen, super leuk om te volgen, ik ben trots op je. Een hele fijne tijd en graag tot horens.
    lieve groet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 3480

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 21 Oktober 2014

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: