East london and the Kwantu Elephant Sanctuary - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Evelien Bakker - WaarBenJij.nu East london and the Kwantu Elephant Sanctuary - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Evelien Bakker - WaarBenJij.nu

East london and the Kwantu Elephant Sanctuary

Blijf op de hoogte en volg Evelien

26 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Dit weekend zijn we naar East London geweest. We waren met z'n 6en dus we hebben een busje gehuurd. We wouden 'smorgens om 09:00 uur weggaan maar omdat er wat problemen waren met de auto verhuur werd het ongeveer 10:30uur. We hadden om 12:00 uur afgesproken met een man die ons zou begeleiden naar de NGXINGXOLO cultural village. Het was een hele aardige vriendelijke man. Hij had voor ons de route uitgeschreven. Hij raden ons wel aan om eerst even wat eten te halen omdat daar geen eten zou zijn. Eenmaal aangekomen in de buurt van de township moesten we " off the road" en over smalle paden heen met gaten in de weg. Toen we eenmaal de "village" hadden gevonden werden we voorgesteld aan MAMA TOFU. Zij is 94 jaar en word 10 oktober 95 jaar. We werden binnengehaald met muziek, gedans en vrolijke gezichten. Eerst gingen ze zingen, daarna ging mama tofu dingen vertellen over de XHOSA cultuur. Ze vertelde heel goed en spreekt heel goed engels voor iemand van 94 jaar uit de township. Het was een leuke, bijzonder evaring. Ze waren allemaal stuk voor stuk heel lief en ontzettend blij dat wij daar gekomen waren. Tegen een uur of 3/half 4 gingen we weer terug. Opzoek naar het hostel. We hadden 3 "hutjes". Ik deelde een met kim. Wij moesten eerst een beetje omhoog om bij ons hutje te komen. Maar we hadden wel een heel mooi uitzicht! Tegen een uur om 5 gingen we opzoek naar de supermarkt en daarna naar iets om te kunnen eten. We hadden een leuk restaurant gevonden waar we prima konden eten. Paula had die middag een deal gemaakt met de jongen van de hostel als hij onze namen niet meer zou weten als we terug kwamen dan zouden wij gratis drankjes krijgen. Hij wist al onze namen nog, behalve die van Paula! Maar we krijgen als nog een gratis drankje. Ons werd verteld dat de bar naast het hostel echt de place to be zou zijn! Daar zou het gebeuren! Nou mooi niet dus! Wat een saaie boel daar haha, we hebben daar nog een drankje gegaan en toen naar bed gegaan. Want de volgende dag zouden we door naar het kwantu elephant sanctuary! Wat hadden we daar een zin in.

Onderweg hebben we natuurlijk weer vele verschillende en spannende wegen gehad! Ook zagen we aapjes langs de weg. En reden we langs een game resevere waar we gewoon zebra's en giraffen konden zien. Wat een gaaf gezicht! Eenmaal aangekomen kwamen de kriebels. Toen we de olifanten zagen werd ik toch wel een beetje bang! Ik dacht ga ik daar op rijden?? En ze aanraken en eten geven? Je ging gelukkig niet alleen op de olifant. Je had een "driver" die man waar ik bij op de olifant zat had heel veel verschillende verhalen. Hij komt uit Zimbabwe, daar had al 9 jaar met olifanten gewerkt en hij werkte nu 1 jaar bij deze elephant ding. Elke morgen om 07:00 laten ze eerste de olifanten los zodat ze lekker kunnen rennen. Hij vertelde dat olifanten wel 180 km/h kunnen rennen! Hij vroeg aan mij " Do you wanna try that?'' Ik zo: Hell no! Hij kwam niet meer bij van het lachen. Naar het ritje mochten we de olfitanten eten geven, dit was heel leuk want jij gooit het in hun slurf en hun doen het in hun mond. We hebben hele leuke foto's. Toen we aan het eind zijn gekomen van ons avontuur zijn we terug gereden naar de campus en waren we allemaal kapot dus hebben we een lekker chill avondje gehad op eigen kamer.

Maandag (gisteren) ging ik weer naar stage met 2 meiden. We hadden bedacht om een kleurwedtrijd te doen en naar afloop een top 3 te bemoemen en iedereen mocht een snoepje naar afloop! Wat was dat een choas we hadden 40 tekeningen en die waren allemaal op. En er waren ook nog kinderen die niet mee deden dus ik denk dat er wel meer dan 50 kinderen die dag waren. Maar het was wel heel leuk! Hoe zij kunnen genieten van iets. Hoe ze bij je komen staan om een snoepje te vragen. Het ijkt net of het kindertjes zijn die aan het bedelen zijn. We vroegen ons af of dit wel zo'n goed idee was (het snoep) omdat de kinderen helemaal door het dolle heen gingen. Zelfs toen we gingen zei een meisje: Ik wil chocolade!

We zijn inmiddels al in week 5. Dat betekent dat ik alweer op de helft van mijn stage zit. Ik kan niet geloven dat dit zo snel gaat!

Ik hou jullie op de hoogte!


  • 26 Augustus 2014 - 11:37

    Paps:

    Het lijkt me echt een hele leuke stage!

  • 26 Augustus 2014 - 13:43

    Helma:

    Hi lieve Evelien, wat heb je weer een leuk verslag geschreven! Ik vind het echt super dat je zulke leuke uitstapjes en dingen mee maakt. En wat goed om te lezen dat je ook de stage heel leuk vindt ;-) Alweer op de helft.....Liefs Helma

  • 26 Augustus 2014 - 14:03

    Paulien:

    Jeetje, op de helft al weer?! Wauw, wat gaat dat snel! Wat gaaf, al die uitjes die jullie doen. Heel veel plezier nog! Liefs

  • 26 Augustus 2014 - 21:28

    Gerrit:

    Top verslag Evelien. Je maakt heel wat mee en wat een leuke foto's. Dit is echt leuk. Jammer dat inderdaad je op de helft zit.Wij zijn gisteren weer begonnen op school. De roosters besproken en de stageverslagen die gemaakt moeten worden. iedereen had er zin in. Fijn zo'n leuke en positieve klas. Ik wacht op je volgende verhalen.

    Groet,

    Gerrit

  • 26 Augustus 2014 - 21:43

    Mama:

    Lieve Eef, heerlijk om te zien dat je zo geniet en top dat jullie elk weekend wat ondernemen.
    Je foto's zijn ook prachtig, geniet er maar goed van lieve meid, liefs mama

  • 28 Augustus 2014 - 13:57

    Mieke Muilwijk:

    Evelien ik heb eens even bijgelezen in al je verslagen tot nu toe. Top stage zeg! Geniet van de volgende helft. Het kamp wordt vast de kroon op je werk.
    En fijn dat je veel ziet van de omgeving en de natuur. Rijd je ook zelf, want dat lijkt me een heel avontuur.
    Groetjes.

  • 31 Augustus 2014 - 21:13

    Els Jansen:

    Leuk om zo je belevenissen te volgen. Ik zie het voor me en zou zo graag even om het hoekje willen kijken!!
    Hoe is de stagebegeleiding? Kun je al je vragen en leervragen goed kwijt?

    Hartelijke groet, Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 3482

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 21 Oktober 2014

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: