Eerste weekend in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Evelien Bakker - WaarBenJij.nu Eerste weekend in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Evelien Bakker - WaarBenJij.nu

Eerste weekend in Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Evelien

04 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo people, Hier weer even een berichtje vanuit Zuid-Afrika!
Het gaat hier goed. We hebben inmiddels al een week gehad! Een introductieweek, waar we lessen kregen over Zuid-afrika, wat er hier te doen is en de apartheid en geschiedenis van Zuid-Afrika. Ook hebben we tradationeel gegeten! jaja, niet echt mijn ding maar heb wel wat geprobeerd zo hadden we rijst met melk en brood met een sausje wat heel scherp was! Maar er was ook chickenhead en chickenfoots, uuh jaa echt waar alles zat er nog in! Nou mij niet gezien! Werd er al misselijk van toen ik het zag!

Zaterdag:
Vandaag gingen we met de auto naar Port Elizabeth. Beneden in het dorp kon je een auto huren. Het was ongeveer twee uur rijden we we gingen met 4 auto's heen! Onderweg waren we al twee auto's kwijt geraakt en verkeerd gereden. Maar dat mocht de pret niet bederven. Eenmaal aangekomen in Port Elizabeth zijn we eerst maar eens naar de MAC DONALDS gegaan! Er moest toch gegeten worden! Eerst wouden we naar het apartheid museum en naar het kragga kamma game park. Maar het museum ging al om 15:00 dicht en wij waren om 13:15 net klaar met eten dus we hadden besloten om niet naar het museum te gaan maar naar het wildlife park om wat dieren te spotten. Onderweg kwamen we aan bij het Lion park. We zijn daar naar binnen geweest want we konden dat andere park niet vinden. Heel toevallig maar daar waren de andere twee auto's ook weer. We mochten zelf met de auto er doorheen rijden. Dat was heel gaaf! We hebben olifanten, zebra's, leeuwen, tijgers ect gezien. Natuurlijk hebben we ook heel veel foto's gemaakt! Rond 16:00 besloten wij (de auto waar in zat) om alvast terug te gaan naar de campus zodat we optijd waren voor het avondeten. Helaas hebben we het hele avond eten niet gezien of geproefd! We raakte namelijk de weg kwijt. We hadden twee uur vertraging. We hebben wel 4 uur achter elkaar doorgereden. In het licht ging het nog wel, maar wij wisten niet welke kant we opmoesten en toen werd het donker. Hier word het al heel vroeg donker en hier zijn geen lantaren palen of iets langs de weg dus je ziet bijna niks. Er lopen hier ook allemaal mensen en dier langs de weg of op de weg. We reden door allemaal kleine dorpjes en volgens mij ook door townships heen. Het was in iedergeval soms heel eng. Maar toen we besloten hadden om terug te gaan naar Port Elizabeth stond Port Alfred op de borden!!! nog 120 km te gaan en we waren weer terug. Uiteindelijk zijn we iets naar 20:00 uur terug gekomen op de campus. Al met al was het een super dag!!

Zondag:
Op zondag hebben ze lekker ontbijt. Ei met spek en noem maar op. We hebben eerst lekker ontbeten en we zijn smiddags naar het strand gegaan in Port Alfred. Daar hebben we een strandwandeling gemaakt van each beach naar kellys beach. Na de wandeling zijn we bij Guidos (bar) gaan zitten en hebben lekkere cocktails gedronken. Het was een leuk weekend en we gaan nu op naar onze eerste (stage) week?!

• 04 Augustus 2014 - 22:03

Hilly:

Weer heerlijk te lezen lieverd, wel spannend en prachtige foto's
    Liefs mama

• 04 Augustus 2014 - 22:38

Oma:

Lieve Evelien,
    Wat een mooi weekend, je geniet daar met volle teugen van.
    Heel fijn dat het zo goed en ontspannend gaat.
    Ik zie het gezicht van jou al voor mij,als je dat chickenhead en foots voor je neus krijgt.
    Als jij weer thuis komt, hoop ik in Oosterhout te wonen in een appartement, met meer service dan hier.

Veel liefs, ik ben blij met je reisverslagen.

• 05 Augustus 2014 - 13:10

Paulien:

Wat gaaf dat je nu al olifanten, zebra's en leeuwen hebt gezien! Kun je die alvast van je lijstje strepen ;-). Succes met (hopelijk) je eerste stageweek! xxx