Hallo vanuit Zuid-Afrika - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Evelien Bakker - WaarBenJij.nu Hallo vanuit Zuid-Afrika - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Evelien Bakker - WaarBenJij.nu

Hallo vanuit Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Evelien

27 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Na een reis van ongeveer 31 uur ben ik gisteren (zaterdag) ongeveer om 17:30 aan gekomen op de Campus Stenden in Port Alfred, Zuid-Afrika.
papa en mama en Robert hebben mij vrijdag naar Frankfurt airport gebracht. We gingen optijd weg, voor als er wat gebeurde onderweg we tijd zat hadden. Eenmaal aangekomen op het vliegveld kwamen bij mij de zenuwen.
We hebben samen nog wat gegeten en rond gelopen op het vliegveld. Na het afscheid nemen van Robert en papa en mama ging ik om 19:30 door de douane. Na dat ik helemaal door de douane was geweest, belde robert mij ineens dat mama mijn jas nog had. Ik moest dus terug naar de douane om te vragen of ik mijn jas mocht halen. Uiteindelijk liep er een douanier met mij mee terug naar de paspoort controle zodat ik mijn jas op kun halen. Ik voelde me wel een beetje opgelaten want iedereen van de douane kijk mee aan. Maar ik had mijn jas gelukkig.
Ik had een nachtvlucht dus ik kon lekker slapen. Op het vliegveld in Johannesburg heb ik een meisje leren kennen. Zij is engels en komt uit Finland, ze studeert in Leeuwarden. Zij ging ook naar stenden dus we konden mooi samen verder reizen. Toen we eenmaal aankwamen op de Campus hier in Port Alfred kwamen er gelijk mensen naar ons toe om zich voor te stellen en vragen wie ik was. We moesten onze namen doorgeven. maar mijn naam stond niet op de lijst. Toen vroegen ze mijn achternaam en teon wisten ze gelijk wie ik was. Ze zeiden: " ooh you are the intern " . Mijn kamer bleek nog niet klaar te zijn, dus nam Angie (zij hielp mij met mijn kamer en baggage en alle vragen die ik had) mij mee naar " the dining room" Daar kon ik gelijk aanschuiven. De Zuid-afrikaanse studenten kwamen terug van vakantie. Dus er was veel lawaai want zij waren heel blij elkaar weer te zien en waren door het dolle heen. Maar ik vond dat wel leuk omdat ik zo'n lange reis heb gehad, was het wel even fijn om blije mensen om mij heen te hebben. Ze zijn hier allemaal heel erg aardig, en oprecht in je geintereseerd en ze willen je heel graag helpen. Na een goede nachtrust maar wel met veel lawaai van de jongeren om mij heen en 'smorgens vroeg om 09:00 uur al keiharde muziek heb ik heerlijk geslapen en begon ik zo aan mijn eerste dag in Zuid-Afrika. Eerst dacht ik hoe ga ik deze dag door komen? Ik kende nog niemand en wist niet wat ik moest doen want het is zondag en is er dan wel wat te doen? Wat doen ze normaal hier. Na het ontbijt zijn wij (dat meisje uit Finland en ik) meegelopen naar de stad ( Down the hill) met een aantal Nederlanders. Zo hebben wij nog meer mensen leren kennen en hebben we nu een leuk groepje van 5. We hebben vandaag alles samen gedaan.
Alles wat je vraagt hier aan de Zuid-Afrikanen op de campus is down the hill. Bijvoorbeeld: Waar is de pinautomaat? Krijg je te horen: Down the Hill. Wil je naar het strand? Ga je down the hill. Waar dan down the hill? Oh just there down the hill. Hier moesten we erg om lachen. Gelukkig wisten een paar de weg. Aan het eind van de middag gingen we naar een Bar (Down the hill;) ) Dat Barmuda heet. Het is een erg mooie plek aan het water. Ze hadden daar happy hour. Maar dat hour hebben we zeker gewacht want we hebben een uur gewacht op een "verdwenen" cocktail. Deze is nooit gekomen, We konden eten op de campus tot 18:30 eten. Dus toen zijn we om 17:45 maar weg gegaan bij Barmuda. Na het eten ging ik met twee meisjes mee die ik heb leren kennen. Ik mocht gebruik maken van hun douche want mijn douche geeft alleen maar ijskoud water. Hopelijk word dit snel gemaakt. Morgen begint de introductieweek. We beginnen al om 08:00 dus dat word om 07:30 ontbijten. Echt iets voor mij!! Maar ik ben erg benieuwd na wat deze week mij gaat brengen.


Ik zal ook wat Foto's plaatsen zodat jullie ook iets kunnen zien.

Tot de volgende blog!
Liefs,
Evelien

  • 27 Juli 2014 - 22:12

    Hilly:

    je eerste dag toch goed en leuk doorgekomen. Geniet er lekker van lieverd. Slaap lekker en een hele fijne dag morgen. liefs




















  • 27 Juli 2014 - 22:46

    Paulien:

    Klinkt nu al heel gezellig! Ik ben benieuwd naar de foto's. Zet ' em op daar!

  • 28 Juli 2014 - 19:33

    Oma:

    Inkorte tijd een hele ervaring, heel fijn, dat je daar zo goed bent opgevangen en ik begrijp, dat de eerste week echt een kennismaking is met je omgeving , dat je al een leuk contact met je collegaas hebt.
    Je doet het geweldig en ik ben heel trots op jou.
    Liefs oma.

  • 28 Juli 2014 - 20:55

    Paps:

    Hee Evelien,
    Wat een leuk verslag! Gelukkig weet ik nu een beetje hoe je reis en eerste ervaringen op de campus waren.
    Geniet er van en blijf vooral schrijven hoor. liefs paps

  • 28 Juli 2014 - 21:15

    Helma:

    Hi lieve Evelien, wat leuk om te lezen! Fijn te horen dat je zo goed bent opgevangen. Hoef ik mij niet te schamen ;-)! Veel succes en plezier met het het project. Liefs Helma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 3492

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 21 Oktober 2014

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: